Oeps. Helaas is de normale website tijdelijk niet bereikbaar.

Via deze tijdelijke Webpagina worden de belangrijkste gegevens getoond.

AllUnited probeert het probleem z.s.m. op te lossen!

Inloggen

Wedstrijdschema

do 18-04-2024
Ochtend 09.00-12.00: 09:00 - 12:00 Rob M.
:
Avond 20:00-23:00: 20:00 - 23:00 Afgeschermd persoon
Middag 17:00-20:00: 17:00 - 20:00 Afgeschermd persoon
vr 19-04-2024
Ochtend 09.00-12.00: 09:00 - 12:00 Afgeschermd persoon
: Afgeschermd persoon
Avond 20:00-23:00: 20:00 - 23:00 Afgeschermd persoon
Middag 17:00-20:00: 17:00 - 20:00 Afgeschermd persoon
za 20-04-2024
Weekend 09:00-12:00: 09:00 - 12:00
Weekend 12:00-15:00: 12:00 - 15:00
Weekend 15:00-18:00: 15:00 - 18:00

SPENCER TOERNOOI TCB 2024

Op zondag 19 mei Pinksterzondag is het weer tijd voor het 3e Spencer toernooi op TC Bergen! 

Trek je mooiste Spencer aan en we maken er weer een grandioze dag van met een bakplaten diner als afsluiting. Ook niet-leden zijn welkom! Inschrijving via ystokvis78@hotmail.com. Graag voor 12 mei. Groeten Yvon Femke Jennifer namens Commissie Spencer Toernooi TC


BARDIENST INPLANNEN!

We vragen iedereen z.s.m. TWEE bardiensten in te plannen! Voor 2024 is besloten dat ieder lid vrijwillig twee bardiensten invult. Doe dit tijdig! Iedereen die voor 1 mei 2024 zijn bardiensten NIET heeft ingepland en niet heeft afgekocht wordt automatisch ingepland. Op korte termijn hebben we met name op zondagochtend leden nodig die een bardienst invullen! GRAAG ACTIE.

Direct naar bardienstplanning:
Bardienst · TC Bergen

We zijn niet blij wanneer je afkoopt! We zijn een vereniging en verwachten van leden dat ze hun steentje bijdragen. We kunnen geen mensen aannemen en we kunnen mensen alleen een vrijwilligersvergoeding geven (NIET AANTREKKELIJK dus weinig animo). Binnenkort volgt nadere informatie over hoe af te kopen. 


Opruimdag & Brand TC BERGEN

Afgelopen zaterdag 30 april werd een gedenkwaardige opruimdag!

Theo Genee werd bij opening van het park 's morgens geconfronteerd met brandstichting aan de voorzijde van ons clubhuis. Grote schrik. De schade is aanzienlijk maar we realiseren ons dat het veel erger had kunnen zijn. De brand is gelukkig snel uit zichzelf gedoofd waardoor erger werd voorkomen. Maar de schrik en verbazing was groot bij iedereen. Het park liep langzaam vol met leden die kwamen helpen om op te ruimen. Er was politie, recherche, de verzekeraar en uiteraard nieuwsgierige en betrokken buurtbewoners.  Het bracht samenhorigheid! Mooi om dit te voelen en te zien. Het schoonmaken ging gewoon door. Iedereen pakte met veel energie de klussen op! Zelfs het weer kon de sfeer niet drukken. Iedereen positief en enthousiast uitkijkend naar het komende zomerseizoen! Dank aan iedereen!  Namens het bestuur TC BERGEN


Voortgang Advies Groep TC Bergen

Van de Advies Groep TC Bergen:

Op 29 februari jl. heeft onze  zogenaamde Tafelkleedsessie plaatsgevonden. Een brainstormsessie over de toekomst van onze club. De Advies Groep wil de leden via dit bericht op de hoogte brengen van het vervolg op die avond.

Wij waren tevreden over de opkomst op de Tafelkleedsessie avond. In totaal hebben 38 leden de moeite genomen om met ons mee te denken over de toekomst van TC Bergen. Het enthousiasme en de inzet van de zeven stakeholders (ofwel de Themagroep gespreksleiders) heeft ons veel goed gedaan en heeft ook geleid tot veel interessante informatie. Wij hebben deze waardevolle informatie direct verwerkt en een advies geformuleerd aan het Bestuur. Op maandag 11 maart heeft de Advies Groep een bespreking met het Bestuur gehad om het advies toe te lichten en het onderwerp voor te bereiden voor de ALV van maandag 25 maart a.s. in ons Clubhuis.  De kern van het advies richt zich op vier hoofdpunten: 1.          Communicatie 2.           Het beschrijven van taken, functies en rollen en het betrekken van leden bij deze punten / benoemen projecten en samenstellen commissies 3.           Clubhuis dienst / Park inrichting en uitstraling 4.           Betrokkenheid en saamhorigheid Toelichting TC Bergen heeft op dit moment een groot gebrek aan kader c.q. vrijwilligers. Door dit tekort is het nagenoeg onmogelijk om alle benodigde activiteiten te kunnen organiseren. Een belangrijke vraag daarbij is oorzaak en gevolg. Is er een tekort aan kader, is er sprake van een onduidelijke organisatiestructuur of mogelijk een gebrek aan communicatie? Of zijn er andere oorzaken die ten grondslag liggen aan de huidige situatie? Uit onderzoek van o.a. de KNLTB en door gesprekken met leden is naast een maatschappelijke trend ook een tekort aan communicatie dan wel onduidelijke communicatie veelal de oorzaak van het niet participeren van leden aan activiteiten. Een deel van de oplossing van dit probleem is dus helder en duidelijk communiceren over wat er in onze club speelt. Communiceren over welke activiteiten worden verricht en moeten worden verricht en de vraag aan leden om een taak op zich te nemen. Individueel of in groepsverband. Dit vraagt tegelijkertijd om een goede inventarisatie van de verantwoordelijkheden, taken en rollen binnen de club. Dat zijn ook de punten die, naast het optimaal inrichten van onze tennis accommodatie, prioriteit behoeven. We zijn tenslotte een tennisvereniging. Alle overige thema’s moeten een bijdrage leveren om dit realiseren. Afrondend: Na de  ALV is in principe onze taak als Advies Groep beëindigd. Wij hebben echter gezamenlijk besloten om na de toelichting van ons advies op de ALV van 25 maart, wij bereid zijn om advies en/of ondersteuning te blijven geven aan vervolgacties n.a.v. ons advies.  Wij hopen ook dat jullie in grote getalen aanwezig zijn op de ALV en willen blijven meedenken en meewerken aan de invulling van de plannen voor een goede toekomst van onze vereniging. Met tennis groet,Advies Team TC Bergen Arthur Boumann, John van Meulen, Siska van Eijk en Jan Hoek


Vacatures: Bestuursleden

We hebben je hulp hard nodig! Houd je makkelijk overzicht, werk je graag samen, kun je goed delegeren, stap je makkelijk op mensen af en ben je een aanpakker? Help ons met een paar uurtjes per week.  We hebben maximaal 2 tot 3 uurtjes (gemiddeld) nodig van jou per week. 

We vergaderen tijdens het hoogseizoen als bestuur 1x per maand op dinsdagavond. In de wintermaanden van 1 oktober tot en met 1 april gaat dit naar een lagere frequentie. Wel doen we 1x per jaar in de winter een heisessie. Dan evalueren we en stellen we doelen voor het komende seizoen. Buiten de vergaderingen heb je uiteraard uren nodig voor de uitvoering van de taken en activiteiten in jouw portefeuille. Er zijn verschillende portefeuilles beschikbaar binnen ons bestuur. Hieronder de verschillende portefeuilles met een omschrijving van kerntaak: SecretarisJe beheert een mailbox waar jij vooral mails van leden en externe partijen (buurtsportcoaches, gemeente, KNLTB ed) beantwoordt en of doorspeelt naar andere bestuursleden. Je plant en bereid bijv. bestuursvergaderingen en Algemene Ledenvergaderingen voor. Je houdt de actielijst bij op basis van onze bestuursvergaderingen. CommunicatieJe zorgt samen met voorzitter voor onder andere de nieuwsbrief, stuurt aankondigingen voor bepaalde toernooien naar gerichte doelgroepen, onderhoud contact met grafisch vormgever voor uitingen social media en maakt posts en vult de verschillende kanalen die wij als club benutten. Ook heb je incidenteel contact met redactie van bijv. Flessenpost ed voor publicaties van onze activiteiten (open dag e.d.). JeugdJe stelt samen met bestuurder technische commissie en trainers een jaar(beleids)plan op voor de jeugd. Je bent aanspreekpunt voor de jeugd, Je ondersteunt de verschillende commissies van jeugdtoernooien en stemt met hen de jaarkalender vast. Met deze commissies stel je budget en begroting vast per toernooi, evalueer je na het plaatsvinden van toernooien. Je legt daar waar nodig verbinding met kantine commissie, communicatie en parkbeheer voor ondersteuning aan de toernooien. ToernooienJe ondersteunt de verschillende commissies van toernooien voor senioren (zowel onze grotere open toernooien als recreatietoernooien) en stemt met hen de jaarkalender vast, Met deze commissies stel je budget en begroting vast per toernooi, evalueer je na het plaatsvinden van toernooien. Je legt daar waar nodig verbinding met kantine commissie, communicatie en parkbeheer voor ondersteuning aan de toernooien. Wil je meer weten? Neem contact op met Jolanda Bakkervoorzitter@tcbergen.nl


Vacature: Vrijwilliger Bardienstplanner

We hebben je hulp hard nodig! Kun jij goed plannen, kun je goed organiseren, houd je makkelijk overzicht en ben je handig met computer?  Help ons met een paar uurtjes per week.  We hebben maximaal 2  uurtjes (gemiddeld) nodig van jou per week. Met name in de periode van maart tot en met juli. 

Je kunt de werkzaamheden gewoon vanuit huis doen. De taken: Begin seizoen in overleg en in samenwerking met bestuur bardiensten rooster bepalen en digitaal open zetten. Bewaken openstaande bardiensten. Vragen over bardiensten van leden per mail beantwoorden. Eventuele mutaties in bardienstplanner verwerken. Overleggen met voorzitter kantine commissie over bezetting bardiensten. Inzetten flexpool betaalde bardienst-vullers. Wil je meer weten? Neem contact op met Cees Veerman penningmeester@tcbergen.nl


Vacature: Vrijwilliger Jeugdcommissie

We hebben je hulp hard nodig. Ben jij creatief, kun je goed organiseren, vind je het leuk om samen te werken, heb je zelf kinderen die tennisspelen? We hebben maximaal 4 uurtjes nodig van jou per maand in het hoogseizoen.

We willen als TC Bergen graag een actieve club zijn voor jeugdspelers. De taken: Ons Jeugdbeleidsplan (wat gereed is) naar eigen inzicht aanpassen en de uitrol van dit plan aanzwengelen, coordineren en bewaken. Samen met andere leden van de commissie jeugd en/of tennistrainers leuke recreatieve activiteiten bedenken voor jeugdspelers. Ondersteunen bij de organisatie van deze activiteiten en/of aanwezig zijn om te begeleiden. Wil je meer weten? Neem contact op met Jolanda Bakkervoorzitter@tcbergen.nl


Vacature: Commissielid Recreatie Commissie

We hebben je hulp hard nodig. Ben creatief, kun je goed organiseren, vind je het leuk om samen te werken? We hebben maximaal 3 uurtjes nodig van jou per maand in de maanden april t/m juni en in de maanden september oktober.

We willen als TC Bergen graag een actieve club zijn voor onze leden en bieden graag voorafgaand aan de competitieweken een aantal leuke en gezellige 1 dagstoernooitjes aan. Help jij mee? De taken: Samen met andere leden van de recreatiecommissie  en/of tennistrainers leuke recreatieve activiteiten bedenken. De formats die er al zijn (Pinkstertoernooi, Spencer toernooi e.d.) helpen organiseren. Ondersteunen bij de organisatie van deze activiteiten en/of aanwezig zijn om te begeleiden. Wil je meer weten? Neem contact op met Jolanda Bakkervoorzitter@tcbergen.nl


TC Bergen Jeugdprogramma 2024

Naar aanleiding van de hoge opkomst en het grote succes van alle jeugd activiteiten op TC Bergen, heeft TC Bergen een fantastisch programma samengesteld voor 2024.

Wil je meer oefenwedstrijdjes spelen, wedstrijden spelen tegen clubgenoten, met jou team tegen andere verenigingen spelen, samen met je vader, moeder, opa of oma de strijd aangaan op het familietoernooi of met je school uitgeroepen worden tot de kampioen van het scholentoernooi in 2024? Geef je dan snel op. Laten we er samen en groot succes van maken en boven al heel veel plezier beleven. Met een sportieve groet namens het bestuur van TC Bergen en de trainers.


AllUnited